بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 14:14 | بازدید : 35
نویسنده : Admin | نظرات (0)

 

 

Image result for نحوه بک لینک گیری

من واقعاً ممنون می شوم اگر در زیر تصویر پیوندی به وب سایت من اضافه کنید.

 

این پیوندی است که تصویر از آن گرفته شده است: [URL پست خود را وارد کنید]

 

با تشکر،

[اسم شما]

 

در اکثر موارد ، سریع پاسخ مثبت صاحبان سایت را دریافت خواهید کرد. و دقیقاً مانند آن ، شما برای خودتان یک لینک متنی به دست آورده اید.

 

5. محتوای تعاملی ایجاد کنید

محتوای تعاملی مانند آزمونها ، نظرسنجی ها و ماشین حساب ها این روزها سروصدای زیادی در اینترنت ایجاد می کند. هیچ نشریه دیگری نمونه ای از این روند به جز Buzzfeed نیست. به طور متوسط ​​، تیم Buzzfeed روزانه 7.8 مسابقه ایجاد می کند و 96٪ از کاربرانی که آزمونهای Buzzfeed را شروع می کنند ، آنها را به پایان می رسانند.

 

مسابقه Buzzfeed

 

آزمونها فقط در بین کاربران محبوب نیستند ، اما همچنین تمایل دارند تعداد زیادی بک لینک معتبر ایجاد کنند. به عنوان مثال ، محبوب ترین مسابقه Buzzfeed "واقعاً در چه شهری باید زندگی کنید؟" تا به امروز بیش از 1500 لینک برگشت ایجاد کرده است ، از جمله پیوندهایی از نشریاتی مانند واشنگتن پست ، TechCrunch ، Forbes ، Fast Company و بسیاری دیگر.

 

Ahrefs داده های بک لینک برای Buzzfeed

 

ابزارهای مختلفی در وب وجود دارد که به شما کمک می کنند آزمونها و ماشین حساب های شخصی خود را ایجاد کنید. من Outgrow را توصیه می کنم زیرا از آنها برای ایجاد محتوای تعاملی در وبلاگم استفاده کرده ام ، اما شما همچنین می توانید Uberflip و تعاملی یونی را امتحان کنید.

 

در اینجا 3 قسمت از محتوای تعاملی است که من با استفاده از Outgrow ایجاد کردم:

 

[مسابقه] آیا شما یک SEO حرفه ای هستید؟ به این 20 س toال پاسخ دهید تا بدانید

مسابقه تبلیغات فیس بوک: 15 سوال برای تست مهارت بازاریابی در فیس بوک

چند وقت یکبار باید وبلاگ نویسی کنید؟ برای فهمیدن این موضوع از ماشین حساب فرکانس وبلاگ نویسی استفاده کنید

مطالعه پیشنهادی: 20 نمونه از محتوای تعاملی واقعاً جذاب

 

6. پادکست خود را شروع کنید

شما می توانید با دعوت شدن به عنوان مهمان ویژه در هر یک از پادکست های محبوب در مکان خود ، نمایه پیوند خود را ایجاد کنید. که قطعاً م worksثر است. اما حتی یک استراتژی لینک سازی بهتر ، راه اندازی پادکست خودتان است.

 

فکرش را بکنید! با داشتن پادکست اختصاصی ، کنترل خلاقیت بیشتری بر محتوای خود خواهید داشت ، نیازی نیست وقت خود را برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی به پادکست ها در محل خود و انتظار برای پاسخ آنها تلف کنید ، و مهمتر اینکه پادکست سرگرم کننده است و شما را فراهم می کند فرصتی برای ساختن نام تجاری شخصی خود و نمایش تخصص شما.

 

با استفاده از برنامه های رایگان مانند Anchor ، اکنون راه اندازی پادکست خود از همیشه آسان تر است. در واقع ، می توانید فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود شروع به ضبط یک قسمت کنید. با این اوصاف ، اگر جدی در پادکست هستید ، توصیه می کنم روی یک میکروفن خوب سرمایه گذاری کنبرای دیگر انواع بک‌لینک هم به نکات زیر توجه کنید:

 

با ابزارهای معرفی شده می‌توانید منابع بک‌لینک رقبای خود را بررسی کنید و شما هم در آنها بک‌لینک بسازید.

اگر وبلاگ می‌سازید روی محتوای آن خوب کار کنید.

لینک‌سازی در نظرات روش جالبی نیست. اگر سراغ این روش رفتید در زمانبندی مناسب و فقط در صفحه‌هایی که محتوای مرتبط دارند لینک‌سازی کنید.

از روش‌‌های کلاه‌سیاه، مزرعه لینک و بک‌لینک‌های رباتیک به هیچ وجه استفاده نکنید.

۵. تولید محتوا برای بک‌لینک دهنده

در رپرتاژ‌ها می‌توانید مقاله‌ای به دلخواه خود بنویسید. این محتوا می‌تواند شامل متن‌های کوتاه یا طولانی، تصاویر، ویدیو، اینفوگرافی و ... باشد.

 

هرچه محتوای رپرتاژ بهتر باشد و بتواند رتبه خوبی در نتایج بگیرد، تاثیرگذاری بک‌لینک آن هم بیشتر می‌شود.

 

در دیگر روش‌ها هم به همین شکل سعی کنید تا جایی که امکان دارد محتوایی مرتبط و با کیفیت در کنار لینک خود ایجاد کنید. حتی شده به اندازه چند خط متن می‌تواند موثر باشد.

 

۶. تعین اهداف بک‌لینک

در کل بک‌لینک برای صفحه‌هایی گرفته می‌شود که می‌خواهیم رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل بگیرند.

 

مثل صفحه‌های فروش، لندینگ‌پیج‌ها، صفحه اصلی وبسایت، خدمات یا محتواهای پررقیب.

 

برای مثال، در رپرتاژ‌ها که گفتیم معمولاً سه بک لینک چبست دارند، بهتر است یک لینک به صفحه اصلی وبسایت و دو لینک دیگر را به دو صفحه‌ای بدهید که بیشتر برای شما مشتری می‌آورند.

 

تیتربندی متن: اهمیّت و استفاده درست از تگ هدینگ (H2، H1 و …)حتما بخوانید: تیتربندی متن: اهمیّت و استفاده درست از تگ هدینگ (H2، H1 و …)

۷. تعیین انکر تکست شناسه و ایجاد لینک قابل رصد

درباره انکر تکست که سه مقاله معرفی کردیم. با خواندن آنها استاد تعیین انکر تکست می‌شوید.

 

می‌رسیم به این که از چه شناسه‌ای استفاده کنیم.

 

درباره شناسه لینک این روزها حرف و حدیث زیاد است اما اگر تعیین شناسه دست خودتان است بهترین حالت استفاده از همان شناسه فالو (Follow) است.

 

حالا صفحه هدف را دارید، انکر تکست را مشخص کرده‌اید و می‌خواهید از شناسه فالو استفاده کنید.

 

در حالت معمول انتظار نداریم بک‌لینک‌ها کاربر زیادی به وبسایت بیاورند یا به اصطلاح ترافیک ارجاعی (referal) داشته باشند. اگر  قرار است چندین رپرتاژ در رسانه‌های با بازدید میلیونی منتشر شود و محتوای آنها حتماً می‌تواند در گوگل رتبه خوبی بگیرد، بهتر است با لینک‌ UTM آن را زیر نظر بگیریم. چون کلیک‌ روی لینک‌ها در حالت عادی توسط ابزارهای آمارگیری وبسایت مثل گوگل آنالیتیکس رصد نمی‌شوند.

 

با افزودن چند شناسه به لینک‌های معمولی می‌توانیم آنها را قابل رصد کنیم. با لینک UTM می‌فهیم روی چه لینکی در کدام رپرتاژ بیشتر کلیک شده است.

 

ساختن لینک UTM اصلاً سخت نیست و اگر هم نمی‌دانید چیست و چطور ساخته می‌شود نگران نباشید. در وبسایت نوین ابزار ساخت لینک UTM داریم و در همان صفحه توضیحات کاملی داده‌ایم.

 

۸. انتشار، توزیع و انتظار

در آخرین مرحله روی دکمه ارسال یا انتشار بزنید. البته هنوز کارمان تمام نشده عجله نکنید.

 

اگر بک‌لینک شما از نوع محتوا است. مثل مقاله‌ای در وبلاگ خودتان، پست مهمان یا رپرتاژ در رسانه‌ها، برای تاثیر سریع‌تر و بهتر بک‌لینک‌ها می‌توانید محتوای آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

با این کار هم سرعت ایندکس شدن بک‌لینک‌ها بیشتر می‌شود هم از این طریق می‌توانید برای وبسایت خود ترافیک ورودی بگیرید.

 

حالا باید منتظر بمانید تا گوگل بک‌لینک شما را پیدا کند و آن را ارزش‌گذاری کند.

 

چقدر طول می‌کشد تا بک لینک تاثیر بگذارد؟

زمان‌بندی قطعی یا دقیقی برای تاثیر بک‌لینک روی رتبه سایت وجود ندارد. براساس تجربه و داده‌های بررسی شده توسط کارشناسان سئو می‌توان گفت حداقل یک ماه را باید در نظر گرفت.

 

البته باز هم امکان دارد زمان بیشتری طول بکشد. پس اصلاً عجله نکنید و بی‌دلیل لینک‌های خود را دستکاری نکنید.

 

چطور بک لینک‌ها را چک کنیم؟

اگر صاحب وبسایتی هستید می‌توانید در سرچ کنسول گوگل و بخش لینک‌ها (Links) تمام بک‌لینک‌ها را ببینید.

 

یا از ابزار رایگان ahref استفاده کنید. این ابزار برای هر وبسایتی قابل استفاده است اما فقط تعداد محدودی از بک‌لینک‌ها را نمایش می‌دهد.ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر  سئو چیست شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش